piątek, 09 grudnia, 2016
1. Pytanie: Czy muszę rejestrować się przez Internetową Rejestrację Kandydatów aby zapisać się na studia? Nie mogę po prostu złożyć dokumentów?

Odpowiedź: Aby zapisać się na studia w PSW w Białej Podlaskiej i wziąć udział w procesie rekrutacji niezbędna jest rejestracja w systemie IRK. Nie ma prostszej drogi aby dostać się na studia. Dzięki IRK otrzymasz informacje m.in. o etapach rekrutacji, swoim statusie oraz numerach kont, na które należy uiścić opłatę rekrutacyjną lub opłatę za legitymację studencką. Składanie dokumentów zaś, jest jednym z późniejszych etapów rekrutacji. Sprawdź ZASADY REKRUTACJI na studia w PSW w Białej Podlaskiej. Zajrzyj również do TERMINARZA REKRUTACJI.


2. P: Czy na każdej uczelni muszę mieć oddzielne konta w IRK czy mogę korzystać tylko z jednego.

O: Konto w naszym systemie IRK jest odrębne i w żaden sposób nie powiązane systemami innych uczelni. Jeśli chcesz zapisać się na studia w naszej Uczelni, musisz zarejestrować się w naszym systemie IRK.


3. P: Mam już konto w IRK. Nie pamiętam jednak swojego loginu i hasła.

O: Aby przypomnieć sobie hasło skorzystaj z dostępnego w serwisie IRK linku "Przypomnij hasło do systemu Internetowej Rekrutacji Kandydatów". Twoim loginem jest adres mailowy podany podczas zakładania konta.


4. P: Gdzie należy wpłacić opłatę rekrutacyjną? Ile ona wynosi?

O: Opłatę rekrutacyjną w wysokości 80 zł można uiścić przelewem lub przekazem pocztowym na indywidualne konto kandydata, które znajdziesz w swoim profilu IRK. Do każdego kierunku, na który się zapisujesz przypisany jest oddzielny numer konta. Zwróć na to uwagę podczas dokonywania wpłat. Nie wpłacaj również pieniędzy na ogólne konto Uczelni lub na konto kolegi, który wcześniej zarejestrował się w IRK. W swoim profilu IRK znajdziesz wszystkie potrzebne do przelewu dane.


5. P: Gdzie należy zapłacić za elektroniczną legitymację studencką?

O: Opłata za elektroniczną legitymację studencką (ELS) wynosi 17 zł i należy wpłacić ją przelewem na to samo konto co opłatę rekrutacyjną. Numer konta znajdziesz po zalogowaniu się do swojego konta IRK. Jeśli rejestrujesz się na kilka kierunków i masz kilka numerów kont, wpłacasz pieniądze tylko raz, na jeden z przydzielonych Ci numerów.


6. P: Pomyłkowo wniosłem opłatę rekrutacyjną na indywidualne konto mojego kolegi. Da się to jakoś przeksięgować? Chciałbym odzyskać pieniądze. Co mam teraz zrobić?

O: Nie przejmuj się. Jeśli pieniądze wpłynęły już na konto kolegi, wpłać jeszcze raz opłatę rekrutacyjną, tym razem już na swoje indywidualne konto, przypisane do wybranego przez Ciebie kierunku studiów. Następnie wypełnij druk podania o zwrot opłaty rekrutacyjnej z konta kolegi na twoje prywatne konto bankowe. Podanie dostarcz do Działu Spraw Studenckich lub do Kancelarii Uczelni. Zwrócimy Ci pieniądze w ciągu kilku dni.
Do pobrania:
Podanie o zwrot opłaty rekrutacyjnej (PDF)


7. P: No dobrze... wpłaciłam na konto pieniądze za legitymację i opłatę rekrutacyjną. A teraz co? Wyszło na to, że jestem 97 zł na minusie...

O: Dopiero gdy pieniądze wpłyną na konto Uczelni dostaniesz w IRK informację o wpłacie. Poczekaj cierpliwie. Przelew z innego banku może pojawić się na koncie Uczelni po 2-3 dniach a wpłata dokonana na Poczcie Polskiej może dotrzeć nawet po tygodniu. Warto o tym pamiętać i wpłacić pieniądze odpowiednio wcześniej.


8. P: Po uzupełnieniu danych i zapisaniu formularza dostaję komunikat:
„Błąd zapisu formularza do bazy. Proszę spróbować później lub skontaktować się z administratorem! Formularz nie jest poprawnie zapisany!"

O: Twój formularz nie zapisał się poprawnie. Bez paniki. Skontaktuj się drogą mailową lub telefoniczną z administratorem systemu ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , +48 83 344 99 58). Podaj swoje dane osobowe (imię, nazwisko, PESEL, tel. kontaktowy), godzinę wystąpienia problemu oraz komunikat błędu lub jeśli to możliwe załącz zrzut ekranu (PrintScreen). Poczekaj cierpliwie na odpowiedź.


9. P: O co chodzi z tymi statusami w IRK? Nie wiem co one oznaczają... :/

O: Statusy, które widzisz w IRK oznaczają etapy na których znajdujesz się w rekrutacji. Są one dla Ciebie informacją i podpowiedzią. Poniżej znajdziesz wyjaśnienie znaczenia każdego z nich.
- Kandydat - status startowy. Oznacza, że jesteś już zarejestrowany/a w systemie IRK, ale powinieneś wypełnić wszystkie niezbędne dane osobowe, wybrać kierunek studiów i wnieść opłatę rekrutacyjną.
- Zakwalifikowany, Dostarcz dokumenty. - wypełniłeś/aś prawidłowo formularz rejestracyjny, a opłata, którą wniosłeś/aś jest już zaksięgowana na koncie Uczelni. Możesz teraz dostarczyć dokumenty.
- Zakwalifikowany, Trwa weryfikacja danych. - Dostarczyłeś już komplet dokumentów. Komisje rekrutacyjne porównują dane podane przez Ciebie w IRK z danymi z dokumentów. To nie potrwa długo.
- Przyjęty, Gratulujemy! - Tego chyba już nie trzeba tłumaczyć ;) Do końca września nie musisz się już niczym martwić. Pod koniec naboru otrzymasz od nas pocztą pisemną decyzję o przyjęciu na studia. Termin rozpoczęcia zajęć i termin tzw. Dnia Adaptacyjnego, gdzie otrzymasz wszystkie niezbędne informacje o toku studiów, podamy na stronach serwisu rekrutacyjnego pod koniec września. Tymczasem korzystaj z wakacji ;)

poniedziałek, 16 sierpnia 2010 10:50 Poprawiony: czwartek, 31 marca 2016 09:07 Wpisany przez Marek Kowalczyk
facebook-ilogo-690
Zapraszamy na naszą stronę
na Facebooku, na bieżąco informujemy
o wydarzeniach, rozmawiamy, ogłaszamy konkursy i rozdajemy nagrody.