FE_Wiedza_Edukacja_Rozwoj_rgb-1

INFORMACJE O PROJEKCIE

Przyszłość budowana kompetencjami - wzmacnianie pozycji konkurencyjnej na rynku pracy studentów kierunków Ekonomia oraz Finanse i Rachunkowość

Projekt jest realizowany w okresie od 1 kwietnia 2016 r. do 31 sierpnia 2017 r. w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; Działanie 3.1 – Kompetencje w szkolnictwie wyższym.  Jest on współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Jest to projekt skierowany do studentów trzeciego roku kierunku Ekonomia I stopnia oraz Finanse i Rachunkowość I stopnia, a także drugiego roku kierunku Ekonomia II stopnia Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej  (PSW) .

Celem głównym projektu jest dostosowanie do 31.08.2017 kompetencji (komunikacyjnych, przedsiębiorczych, zawodowych, analitycznych i informatycznych) 116 studentów Katedry Ekonomii i Zarządzania PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej do wymagań pracodawców na lokalnym rynku pracy.

 Projekt przewiduje następujące działania (formy wsparcia dla studentów):

  • Szkolenie certyfikowane "Nowoczesne systemy wspomagające zarządzanie małą i średnią firmą"
  • Szkolenie certyfikowane "Zarządzanie projektami"
  • Warsztaty kompetencji miękkich
  • Cykl warsztatów "Finanse i rachunkowość w praktyce" - organizowane we współpracy z otoczeniem gospodarczym
  • Szkolenie certyfikowane "Zaawansowana obsługa programów w zakresie finansów i księgowości"
  • Wizyty studyjne - współpraca z zagranicznymi podmiotami

Realizacja projektu będzie miała wpływ na lokalny rynek pracy. Dzięki udziałowi w projekcie absolwenci wyposażeni w nowe, poszukiwane na rynku pracy kompetencje będą mogli łatwiej znaleźć zatrudnienie zgodnie z wykształceniem. Dzięki temu absolwenci PSW będą mogli skutecznie konkurować z absolwentami innych uczelni o atrakcyjne miejsca pracy, staną się pożądanymi pracownikami dla lokalnych i regionalnych przedsiębiorców. Wzrost kompetencji ułatwi im także dalsze kształcenie, podnoszenie kwalifikacji zawodowych.

Wartość Projektu: 607 470, 00 zł

Wartość Funduszy Europejskich: 589 191, 90 zł

 

 

Udział we wszystkich działaniach projektu jest bezpłatny.

ZADANIA

Szkolenie certyfikowane "Nowoczesne systemy wspomagające zarządzanie małą i średnią firmą"

Zajęcia prowadzone będą w dwóch edycjach. Edycja pierwsza: 04-07.2016. Edycja druga: 11.2016-02.2017.

Zajęcia obejmą moduły: Księga Podatkowa, Kadry i płace, Księga handlowa.

Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy nabędą i utrwalą umiejętności praktycznego prowadzenia rozliczeń rachunkowo-księgowych w programie komputerowym, co pozwoli na ich lepsze przygotowanie do potrzeb rynku pracy. Udział w zajęciach pozwoli na rozwój kompetencji: zawodowych (przez podniesienie wiedzy z zakresu księgowań) i informatycznych (przez wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania).

 Harmonogram szkolenia

  Harmonogram-szkolenia-ii-tura.pdf


Szkolenie certyfikowane "Zarządzanie projektami"

Zajęcia prowadzone będą w dwóch edycjach. Edycja pierwsza: 04-07.2016. Edycja druga: 11.2016-02.2017.

Zajęcia obejmą moduły: Budowa środowiska projektowego, Planowanie jakości, Ocena ryzyka w projekcie, Zarządzanie: ryzykiem, zmianą, konfiguracją, Zasady sterowania projektem oraz elementy praktycznego prowadzenia projektu

Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy nabędą umiejętności wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania projektami w praktyce, co pozwoli na ich lepsze przygotowanie do potrzeb rynku pracy. Udział w zajęciach pozwoli na rozwój kompetencji: analitycznych (przez ćwiczenia w ramach części praktycznej), przedsiębiorczych (zdobyta wiedza będzie możliwa do wykorzystania do prowadzenia własnej firmy), komunikacyjnych (zajęcia te rozwijają um. pracy w grupie).

 Harmonogram szkolenia - I tura
 Harmonogram szkolenia - II tura                                                                                                                           Harmonogram szkolenia - III tura

 

  Harmonogram Szkolenia certyfikowanego - Zarządzanie projektami - II tura 2017

 

Warsztaty kompetencji miękkich

Zajęcia prowadzone będą w dwóch edycjach. Edycja pierwsza: 04-07.2016. Edycja druga: 11.2016-02.2017.

Zajęcia w formie warsztatów obejmą następujące tematy: Komunikacja Interpersonalna, Autoprezentacja i wystąpienia publiczne. Dodatkowo przewidziano 2h coachingu indywidualnego na każdego z uczestników.

Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy nabędą i utrwalą umiejętności budowania własnego wizerunku, rozwiną swoje umiejętności komunikowania się z innymi ludźmi i wywierania na nich wpływu, co pozwoli na ich lepsze przygotowanie do potrzeb rynku pracy. Udział w zajęciach pozwoli na rozwój kompetencji: komunikacyjnych (przez rozwój umiejętności wykorzystania technik werbalnych i niewerbalnych w procesie porozumiewania się z innymi).

 Harmonogram warsztatów  
 Harmonogram warsztatów - coaching  
 Harmonogram - Warsztaty Kompetencji miękkich - II tura  

 

Cykl warsztatów "Finanse i rachunkowość w praktyce" - organizowane we współpracy z otoczeniem gospodarczym

Zajęcia prowadzone będą w dwóch edycjach. Edycja pierwsza: 04-07.2016. Edycja druga: 11.2016-02.2017.

Zajęcia będą obejmować tematy z zakresu: Płynność finansowa, Analiza i ocena finansowej kondycji przedsiębiorstwa, Tworzenie prognoz finansowych, Praktyczne zastosowanie instrumentów rynku finansowego w zarządzaniu. Prowadzić je będą przedstawiciele współpracujących przedsiębiorstw mający min. 5-letnie doświadczenie zawodowe.

Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy nabędą i utrwalą umiejętności praktycznego prowadzenia rozliczeń rachunkowo-księgowych i analiz finansowych, co pozwoli na ich lepsze przygotowanie do potrzeb rynku pracy. Udział w zajęciach pozwoli na rozwój kompetencji zawodowych (przez podniesienie wiedzy z zakresu księgowań i analizy finansowej).

 Harmonogram warsztatów  
 Harmonogram warsztatór - II tura

 

Szkolenie certyfikowane "Zaawansowana obsługa programów w zakresie finansów i księgowości"

Zajęcia prowadzone będą w dwóch edycjach. Edycja pierwsza: 04-07.2016. Edycja druga: 03-06.2017.

Zajęcia obejmą m. in. moduły: Ewidencje księgowe i dla potrzeb podatku VAT, Księgowanie dokumentów i okresów, Zamknięcie roku.

Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy nabędą i utrwalą umiejętności praktycznego prowadzenia rozliczeń rachunkowo-księgowych w programie komputerowym, co pozwoli na ich lepsze przygotowanie do potrzeb rynku pracy. Udział w zajęciach pozwoli na rozwój kompetencji: zawodowych (poprzez podniesienie wiedzy z zakresu księgowań) i informatycznych (przez wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania).

 Harmonogram szkolenia 
 Harmonogram szkolenia - II tura

 

Wizyty studyjne - współpraca z zagranicznymi podmiotami

Wizyty odbędą się w 2 grupach w okresach: 5-6.2016, 4-5.2017.

Wizyty będą obejmować zajęcia na Uniwersytecie w Avilii (Hiszpania) z zakresu zarządzania finansami na arenie międzynarodowej oraz wizyty w min. 2 przedsiębiorstwach zatrudniających po 50 osób w działach finansowo-księgowych.

Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy nabędą i utrwalą umiejętności zarządzania finansami w aspekcie międzynarodowym, zasady funkcjonowania działów finansowo-księgowych w dużych firmach, rozwój branży księgowej na wybranych rynkach europejskich, co pozwoli na ich lepsze przygotowanie do potrzeb rynku pracy.  Udział w zajęciach pozwoli na rozwój kompetencji: komunikacyjnych (przez czynne wykorzystanie j. angielskiego), zawodowych (zdobycie wiedzy z zakresów finansów i rachunkowości na rynku międzynarodowym)

 Program wizyty studyjnej

 

REKRUTACJA

Rekrutacja do poszczególnych zajęć odbywa się według następujących zasad:

  1. wstępny bilans kompetencji, na podstawie którego można określić poziom deficytu danej kompetencji u uczestników projektu;
  2. średnia ocen w poprzednim semestrze;
  3. kolejność zgłoszeń.


Osoby zgłaszające się na wizytę studyjną będą dodatkowo musiały zaliczyć test z języka angielskiego.

UWAGA: Osoba zgłaszająca się do Projektu, może zadeklarować chęć uczestnictwa we wszystkich działaniach.


DOKUMENTY ZGŁOSZENIOWE

Dokumenty zgłoszeniowe do projektu w wersji papierowej są do pobrania w Biurze Projektu (pokój 370R).

Zapraszamy do zgłaszania się na zajęcia projektowe. Dokumenty zgłoszeniowe należy składać osobiście w Biurze Projektu od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30.

Biuro Projektu:

PAŃSTWOWA SZKOŁA WYŻSZA im. Papieża Jana Pawła II
ul. Sidorska 95/97, 21-500 Biała Podlaska
pok. nr 370R
tel. (83) 344 99 05 

strona internetowa: http://www.pswbp.pl/

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Projekty współfinansowane ze środków zewnętrznych