You have downloaded this file 0 times in the last 24 hours, limit is 0.
Your file downloads total 0 in the last 24 hours, limit is 0.

03 Konsorcjum oraz inne wybrane formy współpracy przedsiębiorstw Pobierz

Opis:

Współpraca przedsiębiorstw może przybierać różne formy na przykład konsorcjum, aliansów strategicznych
czy holdingu, które to pojęcia nie zostały do tej pory zdefiniowane przez polskiego ustawodawcę. Istnieją jedynie definicje
prezentowane przez licznych autorów w literaturze prawniczej i ekonomicznej. Brak jednolitych definicji ustawowych
skutkuje więc tym, że pojęcia dotyczące współpracy pomiędzy przedsiębiorcami pozostają pojęciami z pogranicza prawa
i ekonomii.
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie podstawowych problemów związanych z zagadnieniami konsorcjum,
aliansów strategicznych i holdingu. Ze względu na szeroką problematykę dotyczącą tych zagadnień, autorka opracowania
wybrała tylko niektóre aspekty charakterystyczne dla tych trzech instytucji.
Konsorcjum, alianse strategiczne oraz holding nie są terminami ustawowymi, są to pojęcia wytworzone przez praktykę,
doktrynę i orzecznictwo, nie posiadające jednolitej definicji. W przypadku konsorcjum autorka artykułu zwróciła uwagę
na często występujące w literaturze relacje pomiędzy tą instytucją a joint venture czy spółką cywilną. Alianse zostały omówione
zasadniczo w oparciu o literaturę ekonomiczną, ze względu na brak objęcia ich regulacją prawną. W opracowaniu
wskazano istotę holdingu przedstawiając główne motywy jego tworzenia

Rozmiar:
308.1 KB
Autor:
Aneta Chrząszcz
Wersja z dnia:
12.05.2014