 Dział plików - strona główna
		 Dział plików - strona główna
			
		 Wydawnictwa, Księga znaku, Logo Uczelni
		
			Wydawnictwa, Księga znaku, Logo Uczelni
		
		 Economic and Regional Studies / Studia Ekonomiczne i Regionalne
		
			Economic and Regional Studies / Studia Ekonomiczne i Regionalne
		
		 Tom VI, nr 2, rok 2013
		
			Tom VI, nr 2, rok 2013
		
		
		 Pobierz
		 PobierzStreszczenie: Władze regionalne zauważają potrzebę kształtowania pożądanego wizerunku regionu i w związku z tym w swoich działaniach poszukują trwałych wyróżników jego tożsamości. Jednym z takich atrybutów, jak zauważono w badaniach przeprowadzonych w miastach polskich może stać się dziedzictwo kulturowe. Celem opracowania jest zatem ocena możliwości wykorzystania tego wyróżnika tożsamości w kreowaniu wizerunku regionu. Elementem dziedzictwa kulturowego jest regionalne dziedzictwo kulinarne, które również może stać się atrybutem na bazie którego budowany będzie pożądany wizerunek regionu. Władze regionu powinny włączyć promowanie dziedzictwa kulinarnego do strategii rozwoju regionu i aktywnie podejmować działania w tym zakresie. W opracowaniu przedstawiono wyniki badania pilotażowego, które przeprowadzono w 16 regionach (województwach) polskich.