 Dział plików - strona główna
		 Dział plików - strona główna
			
		 Wydawnictwa, Księga znaku, Logo Uczelni
		
			Wydawnictwa, Księga znaku, Logo Uczelni
		
		 Economic and Regional Studies / Studia Ekonomiczne i Regionalne
		
			Economic and Regional Studies / Studia Ekonomiczne i Regionalne
		
		 Tom V, nr 1, rok 2012
		
			Tom V, nr 1, rok 2012
		
		
		 Pobierz
		 PobierzStreszczenie: Celem opracowania jest próba przedstawienia roli marketingu w kształtowaniu funkcji turystycznej obszaru. Cechy obszaru, takie jak różnorodność podmiotów i ich celów, czy złożoność funkcji są podstawową determinantą rozwoju turystyki na danym terenie. Przyjęto założenie, że stosowanie marketingu i koordynacja działań marketingowych przez samorząd terytorialny, wpływają na kształt produktu turystycznego i wizerunek miejsca. Istnieją jednak ograniczenia w możliwościach prowadzenia przez samorząd wieloletniej ukierunkowanej koncepcji zarządzania marketingowego. Ograniczenia te wynikają głównie z przyczyn politycznych i kadencyjności władzy oraz z zatrudniania przez samorządy słabo wykwalifikowanych kadr na stanowiska związane z turystyką i marketingiem.
Słowa kluczowe: marketing terytorialny, funkcje turystyczne, produkt turystyczny