You have downloaded this file 0 times in the last 24 hours, limit is 0.
Your file downloads total 0 in the last 24 hours, limit is 0.

04 PARK TECHNOLOGICZNY JAKO KORZYŚĆ TERYTORIALNA I PODMIOT MARKETINGU TERYTORIALNEGO Pobierz

Opis:

Streszczenie: Z uwagi na budowę gospodarki opartej na wiedzy, w otoczeniu przedsiębiorstw pojawiły się nowe podmioty – instytucje wsparcia innowacyjności. Niektóre z nich prowadzą działalność tylko informacyjną czy doradczą, ale występują też jednostki, których oferta dotyczy kompleksowej obsługi związanej z komercjalizacją nowoczesnych technologii i łączy w sobie ofertę wszystkich innych instytucji wsparcia procesów innowacji. Te wyspecjalizowane podmioty wspomagające rozwój technologicznie zaawansowanych branż, komercjalizacji wyników badań naukowych nazywane są parkami technologicznymi. Stają się one ważnym uczestnikiem przestrzeni miejskiej czy regionalnej, a ich funkcjonowanie wpływa na działania prowadzone przez samorządy lokalne i regionalne, w tym na ich działania związane z marketingiem terytorialnym. Parki technologiczne są także podmiotami prowadzącymi własne działania marketingowe. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych uwarunkowań działań marketingowych parku technologicznego i samorządów we wzajemnych relacjach w świetle marketingu terytorialnego. Praca oparta jest na literaturze przedmiotu i studiach przypadku.

Słowa kluczowe: marketing terytorialny, ośrodki innowacji, park technologiczny, współpraca międzysektorowa, gospodarka oparta na wiedzy

Rozmiar:
965.1 KB
Autor:
Magdalena Nowak
Wersja z dnia:
27.12.2011