konf1

Informacje odnośnie członków Komitetu Naukowego konferencji pt.
"Marketing terytorialny szansą rozwoju miast, gmin i regionów"

 






prof. zw. dr hab. dr h.c. Mieczysław Adamowicz
adamowiczOd 2009 roku Rektor Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Uprzednio dyrektor Instytutu Ekonomii i Zarządzania tej uczelni oraz wieloletni kierownik Katedry Polityki Agrarnej i Marketingu i Zakładu Rolnictwa Ś wiatowego w SGGW. Prodziekan i Dziekan Wydziału Ekonomiczno-Rolniczego SGGW, Kierownik Zakładów w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie oraz w Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach. Członek Komitetu Ekonomiki Rolnictwa oraz Komitetu Nauk Ekonomicznych PAN. Ponad 500 publikacji z zakresu polityki rolnej, integracji europejskiej, polityki regionalnej, zrównoważonego i wielofunkcyjnego rozwoju. Promotor ponad 30 doktorów. Recenzent dorobku naukowego wielu doktorów habilitowanych i profesorów. Wizytujący Profesor w wielu Uniwersytetach w Europie, Stanach Zjednoczonych i krajach rozwijających się. Konsultant FAO ONZ. Członek zespołów redakcyjnych pism naukowych, redaktor serii wydawnictw SGGW.



dr h.c. Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie
prof. zw. dr hab. Tadeusz Markowski

markowskiProf. zw. dr hab. Tadeusz Markowski (ur. 1949) jest kierownikiem Katedry Zarządzania Miastem i Regionem na Wydziale Zarządzania UŁ. W latach 2002 -2005 pełnił funkcję Dziekana Wydziału. Od roku 2001 pełni funkcję przewodnicz ącego Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk. Jest też przewodniczącym Narodowego Komitetu PAN ds. współpracy z European Regional Science Association. We wrześniu 2006 r. został wybrany na Prezesa Towarzystwa Urbanistów Polskich. Jest autorem licznych ekspertyz dla Rządu RP przygotowanych dla potrzeb polityki regionalnej i planowania przestrzennego. Jest autorem ponad 200 publikacji
z zakresu rozwoju regionalnego i lokalnego.



prof. zw. dr hab. Andrzej Wiatrak
wiatrakPracownik naukowy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, pracujący na stanowisku profesora zwyczajnego i pełniąc funkcję Kierownika Samodzielnego Zakładu Organizacji i Metod Pracy Kierowniczej. Z całości problematyki naukowo-badawczej, która jest przedmiotem zainteresowań Prof. Andrzeja P. Wiatraka na szczególną uwagę zasługują następujące obszary:
1. Zarządzanie organizacjami publicznymi i gospodarczymi, praca kierownicza, wiedza i kapitał intelektualny;
2. Rozwój lokalny i regionalny, kreowanie przedsiębiorczości, planowanie i zarządzanie zmianami oraz kapitał ludzki;
3. Organizacja, funkcjonowanie i rozwój agrobiznesu;
4. Zagospodarowanie obszarów wiejskich oraz przemiany strukturalne wsi i rolnictwa;
5. Turystyka i agroturystyka.
Za wyniki badań naukowych wielokrotnie otrzymywał Nagrodę Rektora UW oraz Nagrodę Rektora SGGW. Za swoją pracę otrzymał również m. in. Medal Komisji Edukacji Narodowej i Medal „Zasłużony dla Rolnictwa". Pozytywna ocena była też podstawą powołania na różne funkcje naukowe i organizacyjne, w tym m. in. na Sekretarza Naukowego Komitetu EkonomikiRolnictwa PAN (1999-2007). Autor ponad 430 publikacji z zakresu zarządzania, marketingu oraz rozwoju regionalnego i lokalnego.

 

prof. zw. dr hab. Andrzej Szromnik
szromnikProfesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych w zakresie ekonomiki handlu, profesor zwyczajny. Zainteresowania badawcze i naukowe koncentrują się wokół handlu krajowego i międzynarodowego, marketinguterytorialnego, marketingu targowego, organizacji i sztukisprzedaży, merchandisingu. Autor, współautor i redaktor naukowy wielu publikacji, m.in.: „Marketing terytorialny – miasto i region na rynku" (Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków 2007, 2008, 2010), "Marketingterytorialny" (PAN, 2002), "Rynek nieruchomości w Polsce" (Twigger, 2001), "Współczesne obszary marketingu" (red. nauk.; Wyd. AE w Krakowie, 2002), "Rynek ubezpieczeniowy. Społeczne problemy kształtowania i funkcjonowania" (Wyd. AE wKrakowie, 2001), "Bariery rozwoju polskiego rynku ubezpieczeniowego" (Zakamycze, 2000). Od1992 r. Kierownik Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych, w latach 1987-1992 Dyrektor InstytutuEkonomiki Obrotu Towarowego, w latach 1984-1987 zastępca dyrektora tegoż Instytutu, w latach 1984-1992 kierownik Zakładu Teorii Obrotu Towarowego, w latach 1998-2002 kierownik zamiejscowego toku studiów w Miechowie, w latach 2002 -2008 Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia Akademii Ekonomicznej w Krakowie, w latach 1985 – 2009 prezes Stowarzyszenia Absolwentów Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Członek TowarzystwaNaukowego Organizacji i Kierownictwa, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Komisji Nauk Ekonomicznych PAN, Oddział w Krakowie, rad redakcyjnych czasopism: „Czech Hospitality andTourism Papers", „Podnikova Revue" (Słowacja). Jest stypendystą DAAD i współpracownikiem m.in. uniwersytetów w Norymberdze, Messynie, Knoxville (USA), Moskwie, Brnie, Bratysławie, Kijowie, Lwowie i Tarnopolu. Prowadzi działalność doradczą i szkoleniową dla przedsiębiorstw, instytucji i samorządów terytorialnych. Zasiada w radach Fundacji Business & Progress w Krakowie, Fundacji Rozwoju Dializoterapii w Krakowie oraz Stowarzyszenia Kultury Akademickiej – Instytut Sztuki, jest członkiem Towarzystwa Sztuk Pięknych w Krakowie. Wyróżniany za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne nagrodami Ministra Edukacji Narodoweji Rektora AE, Odznaczony Złotym i Srebrnym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, odznakami regionalnymi.

 

prof. nadzw. dr hab. Józef Bergier
bergierOd 1975 r. pracownik naukowy Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, Wydział Zamiejscowy w Białej Podlaskiej, kierujący m. in. Katedrą Zespołowych Gier Sportowych. Od 2000 r. pierwszy rektor Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Współzałożyciel w 1976 r. Okręgowego Związku Piłki Nożnej w Białej Podlaskiej, następnie jego prezes w latach 1981 – 85 i 1999 – 2003. W latach 1997 – 2001 wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Kultury Fizycznej i Sportu. W obecnej kadencji Senatu Rzeczypospolitej Polskiej wiceprzewodniczący Komisji Nauki, Edukacji i Sportu. Jest wiceprzewodniczącym Międzynarodowego Towarzystwa Naukowego Gier Sportowych i członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Motoryki Sportowej. Józef Bergier należy do znawców teorii sportu w tym szczególnie piłki nożnej. Jest autorem 5 podręczników i redaktorem naukowym 22 podręczników oraz ponad 200 publikacji w tym w języku angielskim, niemieckim, rosyjskim i ukraińskim.

 

prof. dr. hab. Joanna Szwacka-Mokrzycka
szwackaW 1979 r. ukończyła studia w Szkole Głównej Plnowania i Statystyki (obecnie SGH). Tamże w 1991 r. uzyskała stopień doktora nauk ekonomicznych. W latach 1979-1988jako starszy asystent w Centralnym Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Ogrodownictwa zajmowała się oceną i doborem metod ekonometrycznych do opracowaniamodelu funkcjonowania rynku orgodniczego w Polsce oraz analizowaniem relacji cenowych w Polsce w krajach Europy Zachodniej. W latach 1989-2002 pracowała jako starszy asystent, a następnie jako adiunkt w Instytucie Rozwoju Wsii Rolnictwa PAN. Jednocześnie w latach 1994-2005 była adiunktem, a następnie profesorem na Wydziale Zarządzania i Marketingu w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu, gdzie uczestniczyła w tworzeniu specjalizacji merketingowej na kierunku Zarządzanie i Marketing na studiach magisterskich oraz studiach podyplomowych z tego zakresu. Od 1996 r. jest związana z SGGW, gdzie pracowała początkowo na stanowisku adiunkta, a od 2007 r. na stanowisku profesora, prowadząc wykłady z marketingu, zarządzania marketingowego, strategii konkurencji, logistyki oraz promocji. Ma również doświadczenie zdobyte w pracy na uniwersytetach zagranicznych m.in. w Padwie, Wenecji, New Castle, Yale.Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, oraz Stowarzyszenia EkonomistówRolnych i Agrobiznesu oraz European Economic Association. Za działalność dydaktyczną i badawczą była nagradzana nagrodami rektorskimi oraz ozdnaczona srebrnym krzyżem zasługi.

 

prof. dr hab Sylwester Makarski
makarskiProf. dr hab. Sylwester Makarski, profesor zwyczajny Uniwersytetu Rzeszowskiego, Kierownik Katedry Marketingu i Przedsiębiorczości na Wydziale Ekonomii, ekspert i członek zespołów oceniających kierunki ekonomiczne z ramienia Uniwersyteckiej Komisji Akredytacyjnej. Autor lub współautor ponad 250 publikacji naukowych, w tym 15 pozycji książkowych. Laureat Nagrody Min. Nauki Szkolnictwa Wyższego i Techniki (1978 r.) i Ministra Edukacji Narodowej (1999 r.). Zainteresowania naukowo-badawcze: marketing, logistyka, przedsiębiorczość. Promotor w 10 zakończonych przewodach doktorskich, autor licznych recenzji w procedurze postępowania o tytuł profesora, stopień dra hab. i dra nauk ekonomicznych. Ważnymi formami Jego pracy organizacyjnej są konferencje. W latach 1996-1999 był organizatorem lub współorganizatorem pięciu konferencji, w których pełnił funkcję przewodniczącego komitetu organizacyjnego, a jednocześnie sekretarza naukowegowydawnictw pokonferencyjnych. Szczególnie wiele wysiłku wymagało przygotowanie konferencji z okazji XXV-lecia Studiów Ekonomiczno-Rolniczych w Rzeszowie. By  także przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego VI KongresuStowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, który odbył się w dniach 21-23 września 1999 r. w Rzeszowie, pod hasłem „Regionalne uwarunkowania rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich w Polsce. Zainicjował i przewodniczył organizacji cyklu konferencji z serii „Konsument a rynek" w trzech kolejnych latach: 2005, 2007, 2009, z których pod Jego redakcją ukazały się zbiorowe opracowania. W latach 1999-2001 był Prodziekanem ds. Nauki na Wydziale Ekonomii w Rzeszowie AR w Krakowie. Z chwilą powołania w 2001 r. Uniwersytetu Rzeszowskiego i wejścia Wydziału Ekonomii w jego struktury (2001 r.), został wybrany na stanowisko Dziekana, pełniąctę funkcję przez dwie kolejne kadencje (do 2008 r.). W 2001 r. decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego został zatrudniony na stanowisku profesora zwyczajnego. Chcąc poszerzyć swoją wiedzę odbył 10-dniowy staż naukowy na Uniwersytecie w Gent w Belgii (1995 r.). Uczestniczył w 1993 r. w Międzynarodowych Targach Rolniczych w Tel Avivie, zapoznając się także z działalnością instytutów naukowych na Uniwersytecie Hebrajskim. Przebywał również w Szwecji (1999) na Uniwersytecie w Sztokholmie oraz na wyspie Gotland, gdzie miał możliwość zapoznania się z zasadami funkcjonowania agrobiznesu.

 

dr Magdalena Florek
florekWykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Współzałożyciel i członek zarządu Fundacji "Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc".W latach 2006-2007 wykładowca na University of Otago w Nowej Zelandii. Prowadziła wykłady gościnne na Universidade do Algarve w Portugalii oraz IE Business School w Madrycie. Stypendystka Polsko-AmerykańskiejFundacji Fulbrighta na Northwestern University i KelloggSchool of Management w USA. Wykładowca studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego „MarketingTerytorialny – promocja rozwoju regionów i miast". Autorkai współautorka książek oraz kilkudziesięciu publikacji polsko-i anglojęzycznych z zakresu marketinguterytorialnego, marki terytorialnej, promocji i wizerunku regionów. Autorka pierwszego w Polsce podręcznika na temat marketingu terytorialnego. Współautorka książki „Promocja miast. Nowa perspektywa". Prelegent na wielukrajowych i zagranicznych konferencjach. Członek The Institute of Place Management w Londynie oraz zespołu Place-Based Marketing w The Marketing in Asia Group oraz Place Branding Group w Nowej Zelandii. Członek Rady Programowej czasopisma „Journal of Town and City Management". Konsultant z zakresu strategii marki i promocji miast i regionów. Kilkakrotnie członek Jury konkursu „Złote formaty" na najlepsze projekty promocyjne dla miast i regionów.

piątek, 14 stycznia 2011 15:16 Poprawiony: środa, 26 stycznia 2011 14:14 Wpisany przez Katarzyna Korneluk

Konferencje - Konferencje - Wydział Nauk Ekonomicznych