Informacje dla nauczycieli prowadzących zajęcia dydaktyczne oraz studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej dotyczące rozwiązań w sprawie nauczania prowadzonego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
 
W związku z zawieszeniem realizacji stacjonarnych zajęć dydaktycznych w PSW w Białej Podlaskiej, wywołanym zagrożeniem epidemicznym zobowiązuje się nauczycieli prowadzących zajęcia oraz studentów do utrzymania ciągłości procesu dydaktycznego
 w oparciu o poniższe zalecenia:
- Okresu zawieszenia zajęć stacjonarnych nie należy traktować jako czasu      wolnego dla studentów i nauczycieli. Proces dydaktyczny jest kontynuowany,      a zmianie ulegają jedynie rozwiązania organizacyjne.
- Studenci realizują swoje zadania      z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. 
- Nauczyciele realizują zajęcia zdalnie (on-line) zgodnie z planem, wykorzystując      formy komunikacji umożliwiające      kontynuację procesu dydaktycznego. Zalecane jest użycie jednego z      wdrożonych w PSW rozwiązań: 
 - Microsoft Teams;
 - Google for Education - (Google Classroom, Google Hangouts Meet i inne).
- Studenci i nauczyciele kontaktują się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Realizując proces dydaktyczny w zakresie poszczególnych przedmiotów,      nauczyciel ma obowiązek, w odniesieniu do każdego tematu zajęć (dotyczy to wszystkich      form: wykładów, ćwiczeń, seminariów, projektów, laboratoriów), przekazać studentowi      niezbędne materiały dydaktyczne (prezentacje, opracowania pisemne, wykaz      piśmiennictwa, linki do stron Internetowych itp.), niezbędne  do      osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się i zaliczenia przez studentów danego      tematu. Jednocześnie studenci powinni uzyskać jednoznacznie sformułowane      zadania cząstkowe do realizacji w ramach pracy własnej. 
- Nauczyciel prowadzący zajęcia dydaktyczne wymagające bezpośredniego      działania studenta pod kierunkiem prowadzącego (zajęcia praktyczne,      zajęcia ruchowe itp.) powinien, w uzgodnieniu z kierownikiem zakładu/studium,      dokonać reorganizacji sposobu realizacji poszczególnych zagadnień. Podjęte      działania mają umożliwić (w miarę możliwości) przesunięcie realizacji treści teoretycznych na okres      obowiązywania zawieszenia stacjonarnych zajęć dydaktycznych. Treści      programowe o charakterze praktycznym, przyjmując powyższe rozwiązanie, byłyby      realizowane terminach późniejszych.
- Student jest zobowiązany do regularnego      uczestniczenia w prowadzonych zdalnie zajęciach dydaktycznych na zasadach      określonych przez nauczyciela.
- Konsultacje dla studentów      odbywają się w trybie zdalnym zgodnie z ustalonym harmonogramem dostępnym      na stronie internetowej uczelni.
- W okresie zawieszenia realizacji stacjonarnych zajęć dydaktycznych, nauczyciel ma obowiązek raportowania (raz na dwa tygodnie – w formie korespondencji      elektronicznej) kierownikowi zakładu/studium, postępów prac studentów.      Kierownik zakładu/studium przekazuje zestawienie zbiorcze bezpośredniemu      przełożonemu. Komplet dokumentacji dotyczącej realizacji zajęć, przesyłany      jest na adres poczty elektronicznej prorektora ds. kształcenia i      studentów. 
- W okresie zawieszenia realizacji zajęć dydaktycznych wymagane jest      zachowanie regularności opisanych powyżej działań, utrzymanie kontaktu      elektronicznego pomiędzy prowadzącymi zajęcia dydaktyczne, studentami oraz      osobami odpowiedzialnymi za jakość kształcenia. 
- Praktyki zawodowe oraz inna      działalność dydaktyczna mogą być realizowane w ww. okresie w formie zdalnej. Decyzję       dotyczącą formy prowadzenia zajęć podejmuje osoba odpowiedzialna za      ich realizację.
- Egzaminy      dyplomowe odbywają się w ramach synchronicznego kontaktu online.
- Komisja      egzaminacyjna ma obowiązek zweryfikowania danych osobowych studenta      przystępującego do obrony pracy dyplomowej i sporządzenia protokołu z      przebiegu egzaminu.
- Wszyscy nauczyciele i studenci są zobowiązani do śledzenia na bieżąco      informacji zamieszczanych na stronie internetowej uczelni.
 
Prorektor ds. kształcenia i studentów 
 dr Ewelina Niźnikowska 
 
 
	
		
				
					
				Dienstag, den 07. April 2020 um 09:39 Uhr			
			
						
				Zuletzt aktualisiert am Dienstag, den 07. April 2020 um 09:46 Uhr			
			
						
				Geschrieben von: Marek Kowalczyk