INFORMACJE O PROJEKCIE
„MIĘDZY SZKOŁĄ WYŻSZĄ A ETATEM”
 FE_Wiedza_Edukacja_Rozwoj_rgb-1

Projekt jest finansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Jest skierowany do studentów 4 ostatnich semestrów studiów licencjackich na kierunkach: Bezpieczeństwo Narodowe, Ekonomia, Finanse i Rachunkowość, Gospodarka Przestrzenna, Zarządzanie w Katedrze Ekonomii i Zarządzania Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej.

 

Cechy projektu

Program Operacyjny: Wiedza Edukacja Rozwój
Priorytet: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Numer projektu: POWR.03.01.00-00-K153/16
Tytuł projektu: Między szkołą wyższą a etatem
Okres realizacji projektu: od: 2017-02-01 do: 2019-07-31
Kwota dofinansowania z UE: 557 517,86 PLN

Celem głównym projektu jest dostosowanie do 31.07.2019 roku kompetencji (komunikacyjnych, przedsiębiorczych, zawodowych, analitycznych i informatycznych) 223 studentów Katedry Ekonomii i Zarządzania PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej do wymagań pracodawców na lokalnym rynku pracy.

Projekt przewiduje następujące działania (formy wsparcia dla studentów):

1. Warsztaty z zakresu komunikacji “Praktyczna nauka precyzyjnej komunikacji”
2. Warsztaty z zakresu kompetencji analitycznych “Zarządzanie czasem”
3. Warsztaty z zakresu przedsiębiorczości “Zarządzanie przedsiębiorstwem” - (symulacja komputerowa “Marketplace”)
4. Szkolenie certyfikowane “Change Management” (Zarządzanie zmianą)
5. E-learningowe certyfikowane szkolenie “Elektroniczna Platforma Logistyczna”
6. Wizyty studyjne w przedsiębiorstwie logistycznym, produkcyjnym lub usługowym
7. Wykłady praktyków biznesu z Business Centre Club i Bialskopodlaskiej Izby Gospodarczej

 

UWAGA:

  1. Udział we wszystkich działaniach projektu jest bezpłatny.
  2.  Osoba zgłaszająca się do Projektu, może zadeklarować chęć uczestnictwa we wszystkich  działaniach lub tylko wybranych. 
  3.  Studenci 2-go roku powinni zadeklarować oprócz działań w roku akademickim 2016/2017 (bieżącym) także wybrane działania na przyszły rok akademicki 2017/2018, kiedy będą już
    na 3 roku studiów.

 

Realizacja projektu będzie miała wpływ na lokalny rynek pracy. Dzięki udziałowi w projekcie absolwenci wyposażeni w nowe, poszukiwane na rynku pracy kompetencje będą mogli łatwiej znaleźć zatrudnienie zgodne z wykształceniem. Dzięki temu absolwenci PSW będą mogli skutecznie konkurować z absolwentami innych uczelni o atrakcyjne miejsca pracy, staną się pożądanymi pracownikami dla lokalnych i regionalnych przedsiębiorców. Wzrost kompetencji ułatwi im także dalsze kształcenie i podnoszenie kwalifikacji zawodowych.


Charakterystyka działań w projekcie „MIĘDZY SZKOŁĄ WYŻSZĄ A ETATEM”

 1. Warsztaty z zakresu komunikacji “Praktyczna nauka precyzyjnej komunikacji”

Warsztaty “Praktyczna nauka precyzyjnej komunikacji” (czas trwania 4 godziny) z zakresu komunikacji, obejmować będą grę interpersonalną Messenger, która służy do kształtowania kompetencji komunikacyjnych.

Oczekiwane efekty kształcenia:

- rozwinięte umiejętności związane z precyzyjnym przekazywaniem istotnych informacji,
- znajomość technik komunikacyjnych, takich jak parafraza, klaryfikacja, dopytywanie,
- umiejętność uwzględniania roli czasu w przekazywaniu informacji (umiejętność działania pod presją czasu),
- umiejętność selekcji najważniejszych informacji,
- umiejętność rozumienia potrzeby odbiorców komunikatów.

Warsztaty będą realizowane w grupach po 16 osób. W roku 2016/17 przeprowadzone zostaną 2 warsztaty, w 2017/18 - 3, w 2018/19 - 2. Warsztaty poprowadzi zewnętrzna firma. Poziom zdobytych kompetencji zostanie określony przeprowadzonym testem. Uczestnik warsztatów otrzyma zaświadczenie udziału w szkoleniu.

 

2. Warsztaty z zakresu kompetencji analitycznych “Zarządzanie czasem”

Warsztaty “Zarządzanie czasem” (czas trwania 8 godzin) z zakresu kompetencji analitycznych, obejmować będą: ustalanie celów, planowanie, ustalanie priorytetów, organizację dnia, błędy i przeszkody w planowaniu, zarządzanie własnym czasem i stresem.

Oczekiwane efekty kształcenia:

- zwiększenie umiejętności wyznaczania celów i zadań, priorytetyzowania, ustalania terminów realizacji i mądrego rozkładania pracy w czasie,
- zwiększenie efektywności wykorzystywania swojego czasu pracy,
- zwiększenie umiejętności osiągania rezultatów w sposób zgodny z oczekiwaniami przełożonych, ale równocześnie dający satysfakcję samemu pracownikowi,
- zwiększenie umiejętności kształtowania swojej efektywności i zarządzania zadaniami w pracy indywidualnej i zespołowej.

Warsztaty będą realizowane w grupach po 16 osób. W roku 2016/17 przeprowadzone zostaną 2 warsztaty, w 2017/18 - 3, w 2018/19 - 2. Warsztaty poprowadzi zewnętrzna firma. Poziom zdobytych kompetencji zostanie określony przeprowadzonym testem. Uczestnik warsztatów otrzyma zaświadczenie udziału w szkoleniu.

  

3.  Warsztaty z zakresu przedsiębiorczości “Zarządzanie przedsiębiorstwem” - (symulacja komputerowa “Marketplace”)

Warsztaty “Zarządzanie przedsiębiorstwem”  (czas trwania 15 godzin) z zakresu przedsiębiorczości to symulacja komputerowa “Marketplace”, która polega na prowadzeniu wirtualnego przedsiębiorstwa na rynku, w którym uczestniczą także inni gracze (zespoły studentów).

Oczekiwane efekty kształcenia:

- nabycie wiedzy dotyczącej zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa na konkurencyjnym rynku,
- wykształcenie umiejętności analizy rynku,
- rozwój umiejętności kształtowania i doskonalenia strategii dzialania przedsiebiorstwa,
- wykształcenie umiejętności podejmowania decyzji biznesowych, uwzgledniających powiązania, konflikty i kompromisy pomiędzy poszczególnymi obszarami funkcjonalnymi biznesu.

Warsztaty będą realizowane w grupach po 20 osób. W roku 2016/17 przeprowadzone zostaną 3 warsztaty, w 2017/18 - 4, w 2018/19 - 3. Warsztaty poprowadzą certyfikowani trenerzy posiadający minimum 2-letnie doświadczenie. Poziom zdobytych kompetencji zostanie określony przeprowadzonym testem. Uczestnik warsztatów otrzyma zaświadczenie udziału w szkoleniu. 

 

4. Szkolenie certyfikowane “Change Management” (Zarządzanie zmianą)

Szkolenie “Change Management” (czas trwania 24 godziny) z zakresu kompetencji analitycznych, obejmować będzie zagadnienia dotyczące zarządzania zmianą, m.in.: motywowanie jednostek
do zmiany, przygotowywanie organizacji do zmiany, budowanie zespołu zmiany, planowanie zmiany, postępowanie z oporem przed zmianą, zmiana w kontekście kultury organizacji. Szkolenie będzie realizowane w grupach po 15 osób. W roku 2016/17 przeprowadzone zostaną 2 szkolenia, w 2017/18 - 3, w 2018/19 - 2. Szkolenie przeprowadzi zewnętrzna firma. Trener będzie posiadał minimum
3-letnie doświadczenie w szkoleniach z zakresu zarządzania zmianą. Szkolenie kończy się testem
i uzyskaniem uznanego w środowisku międzynarodowym certyfikatu APMG Change Management™ Foundation zgodnego z zasadami akredytacji APMG International.'

  

5. E-learningowe certyfikowane szkolenie “Elektroniczna Platforma Logistyczna”

E-learningowe szkolenie “Elektroniczna Platforma Logistyczna” z zakresu kompetencji zawodowych oraz cyfrowych, obejmować będzie: zarządzanie transportem, magazynami, zapasami i łańcuchem dostaw oraz e-logistykę.

Oczekiwane efekty kształcenia:

- znajomość najnowszych rozwiązań związanych z aspektami finansowymi i ekonomicznymi pozwalającymi na planowanie oraz organizację transportu w firmie,
- zbobycie wiedzy dotyczącej maszyn i urządzeń spotykanych w gospodarce magazynowej oraz wiedzy dotyczącej procesów związanych z magazynowaniem,
- uzyskanie wiedzy pozwalającej na zarządzanie zapasami (sposoby optymalizacji zapasów, budowy i uzupełniania zapasów, analizy i prognozowanie sprzedaży jako czynnika wpływającego na skalę zapasów),
- uzyskanie wiedzy pozwalającej na strategiczne planowanie elementów uczestniczących w łańcuchu dostaw,
- nabycie umiejętności integrowania kluczowych procesów biznesowych takich jak zaopatrzenie, produkcja, koprodukcja, sprzedaż oraz dystrybucja w celu osiągnięcia maksymalnej rentowności i wymaganego poziomu obsługi klienta,
- nabycie umiejętności w zakreśie organizacji działań logistycznych z zastosowaniem nowoczesnych technik teleinformatycznych.

Szkolenie będzie prowadzone droga elektroniczną. W roku 2016/17 weźmie w nim udział 30 osób, w 2017/18 - 40,w 2018/19 - 30. Szkolenie zostanie zakupione od zewnętrznej firmy, mającej minimum 3-letnie doświadczenie w e-learningu w przedmiocie logistyki. Efektem udziału w zajęciach, po zdanym teście będzie uzyskanie certyfikatu szkolenia e-learningowego “Elektroniczna Platforma Logistyczna” Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, który jest instytucją cieszącą się najwyższym uznaniem w zakresie transportu i logistyki.

  

6. Wizyty studyjne w przedsiębiorstwie logistycznym, produkcyjnym lub usługowym

W każdym roku akademickim (2016/17, 2017/18, 2018/19) będą realizowane 2 wizyty studyjne:

  1. Małaszewicze - wyjazd jednodniowy do Centrum Logistycznego,
  2. Warszawa - wyjazd jednodniowy do dużego przedsiębiorstwa produkcyjnego lub usługowego.

Oczekiwane efekty wizyt studyjnych:

- zapoznanie się ze sposobem organizacji pracy w odwiedzanym przedsiebiorstwie,
- poznanie procesów i procedur wykorzystywanych w zarządzaniu danym przedsiebiorstwem,
- zapoznanie ze sposobem gospodarowania zasobami rzeczowymi i ludzkimi przedsiebiorstwa.

  

7. Wykłady praktyków biznesu z Business Centre Club i Bialskopodlaskiej Izby Gospodarczej 

W latach  2016/17, 2017/18, 2018/19 odbędą się po dwa wykłady praktyków biznesu.

  1. Wykład (2 godziny) “Prowadzenie bezpiecznego biznesu” prowadzony przez członka Business Centre Club dotyczyć będzie: zagrożeń rynkowych, pułapek czyhających na przedsiębiorcę, bezpieczeństwa w kontekście prawa krajowego i unijnego, odpowiedzialności w biznesie.
  2. Wykład (2 godziny) - „Samorząd gospodarczy w Polsce - rola i zadania" - prowadzony przez członka Bialskopodlaskiej Izby Gospodarczej, dotyczyć będzie: historii samorządu gospodarczego w Polsce, jego podstaw prawnych, zasad funkcjonowania, zadań, różnic działania samorządu gospodarczego w Polsce w odniesieniu do innych krajów.


DOKUMENTY ZGŁOSZENIOWE

Dokumenty zgłoszeniowe do projektu:

- w wersji papierowej są do pobrania w Biurze Projektu (pokój 370R),

- w wersji elektronicznej są do pobrania na stronie internetowej.

Dokumenty zgłoszeniowe należy składać w Biurze Projektu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30.

Zapraszamy do zgłaszania się na zajęcia projektowe!

 

Biuro Projektu:

PAŃSTWOWA SZKOŁA WYŻSZA im. Papieża Jana Pawła II
ul. Sidorska 95/97, 21-500 Biała Podlaska
pok. nr 370R
tel. (83) 344 99 05 

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 

logosy-ue

środa, 18 stycznia 2017 09:31 Poprawiony: poniedziałek, 11 stycznia 2021 09:06 Wpisany przez Marek Kowalczyk