 Hauptverzeichnis
		 Hauptverzeichnis
			
		 Wydawnictwa, Księga znaku, Logo Uczelni
		
			Wydawnictwa, Księga znaku, Logo Uczelni
		
		 Economic and Regional Studies / Studia Ekonomiczne i Regionalne
		
			Economic and Regional Studies / Studia Ekonomiczne i Regionalne
		
		 Tom IV, nr 2, rok 2011
		
			Tom IV, nr 2, rok 2011
		
		
		 Download
		 DownloadStreszczenie: Autor przedstawił istotę oraz główne uwarunkowania i etapy strategii pozycjonowania jednostek terytorialnych. Problem wyraźnie związano ze strategią marketingową odpowiednich miast i regionów, których pozycjonowanie jest ważną częścią składową. W artykule wskazano na cele strategii pozycjonowania miast i regionów, wymieniono też główne ich rodzaje. Druga część artykułu zawiera uwagi o charakterze operacyjnym i metodycznym związane z realizacją strategii pozycjonowania. Scharakteryzowano proces konstrukcji map percepcji oraz sposoby ich interpretacji przy różnych kombinacjach cech opisowych. Całość wywodów oparto na dotychczasowym piśmiennictwie marketingowym krajowym i zagranicznym.
Słowa kluczowe: pozycjonowanie, marketing terytorialny, marketing miast i regionów, imane miasta, mapy mentalnościowe rynku.